Cronica de concert Anneke van Giersbergen in Silver Church, 22 aprile 2012

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 24 Aprilie 2012

După ce a cunoscut consacrarea în The Gathering, trupă pe care am urmărit-o cu un deosebit interes de-a lungul anilor, Anneke van Giersbergen și-a continuat cariera cu un proiect, Aqua De Annique,  și acum, artista olandeza ne încântă cu un proiect  solo, ceva mai alternativ, dar cu nimic mai prejos decât cele din trecut. La începutul acestui an a lansat albumul "Everything Is Changing", și a pornit într-un turneu de promovare care a cuprins și România.

1-Cronica_de_concert_Anneke_van__1E8fVsNlfQ.jpgConcertul din Silver Church a început în jurul orei 21.30 și a durat aproape 2 ore. Chiar m-am bucurat că nu a existat nicio trupă de deschidere, chiar dacă ar fi fost foarte posibil ca Anneke să aducă vreo trupă bună, însă așa m-am putut bucura în totalitate de muzica ei, fără să mai aștept un timp. E adevărat, nu de puține ori mi s-a întâmplat să descopăr trupe foarte bune, în deschiderea unor concerte cu artiști mari, consacrați.

Primul lucru pe care l-am remarcat la Anneke și care m-a făcut să mă destind și să o apreciez și mai mult este naturalețea  ei desăvârșită și dragostea ei pentru muzică, pasiunea cu adevărat sinceră. Fără gesturi teatrale, fără o intrare dramatică în scenă, pur și simplu a intrat zâmbind și a început să cânte. Între cântece a vorbit publicului și a fost un moment care ar fi putut deveni apăsător sau chiar un eșec, ]nsa ea l-a transformat într-un joc, a rămas zâmbitoare și a întreținut atmosfera. Mă refer la faptul că înspre sfârșitul concertului a apărut o problemă la tobe și trupa nu a mai putut cânta. După ce a invitat publicul să joace mima cu ea și după ce a oferit unei fane partea ruptă din tobă ( nu știu exact cum se numește), a luat chitare și ne-a cântat acustic o melodie absolut superbă, Hey Ok, apoi după ce problema s-a rezolvat, concertul a continuat normal. Publicul a înțeles, nimeni nu s-a supărat, ba mai mult, atitudinea ei a creat un val de simpatie și toată lumea a susținut-o. Poate altcineva nu trecea cu brio peste o astfel de problemă tehnică, însă ea, da. Anneke este fermecătoare, o adevără profesionistă și afirm asta și din perspectiva carierei ei. Eu cred că a fost și este o influență în aria metal, pentru trupele cu femei la voce. Albumele pe care a cântat, colaborările cu alți artiști, rămân în istorie. Am fost amărât deoarece clubul nu a fost full, cum mă așteptam, însă cei care au venit s-a văzut că sunt fani (la întrebarea ei, cine a fost la Sibiu când a cântat cu The Gathering, o mare parte din oameni au ridicat mâna) și asta poate fi de ajuns. Dar eu cred că merită mult mai multă atenție și recunoaștere.

Concertul a cuprins piese din cam toate perioadele ei muzicale și atmosfera creată a fost cu adevărat magică. Vocea ei este minunată, piesele sunt bune și energia pe care o transmite este molipsitoare. Trupa  cu care cântă și din care face parte și soțul ei ( drummerul) o completează și împreună fac o treabă bună.

Eu consider că a fost un concert reușit, un concert altfel, pentru că și playlistul a fost variat, au fost și piese heavy, bune de headbanging, dar și cântece mai sensibile, numai bune de răscolit amintiri și emoții. O suprpriză plăcută a fost cântecul în colaborare cu geniul neînțeles al muzicii metal, Devin Townsend, la care lumea a rezonat bine. Foarte tare ar fi fost sa apara si Devin.... dar asta e doar un vis.

O seară minuunată a fost!

Setlist:

1. Feel Alive