Stay metal forever - Rise of the underground

Autori: Lenore, Sasa, 24 August 2009

Nu mai bifasem de mult un concert de club in Bucuresti (ce-i drept vara e mai frumos sa mergem la concerte/festuri open air) si uitasem cum e cu fumul de tigara, caldura, aglomeratia, stiti voi. Cu toate acestea, a meritat cu siguranta sa merg la a doua seara a festivalului Stay metal forever (aflat la prima editie, incununata de succes!). Line-up-ul a fost destul de interesant, fiind vorba de multe trupe noi pentru mine dar sa n-o mai lungesc si sa trec la fapte.

(17)stay-metal-forever--rise-of-the-underground_61371.jpgSeara a fost deschisa de cei de la KinEthics, o trupa de pustani ce personal nu m-a prins foarte tare. Cu toate acestea, s-a vazut ca s-au straduit sa faca o atmosfera frumoasa ieri seara si pareau destul de emotionati. Probabil stiu si ei ca it's a long way to the top, dar cu siguranta sunt pe drumul cel bun. Au facut un cover AC/DC ce a fost primit cu urale de catre publicul din Suburbia.

Ma gandeam sa-i si categorisesc intr-un gen muzical ca sa va faceti o idee despre ce canta baietii astia, dar vizitandu-le pagina de myspace am vazut ca la "sounds like" au completat "..KinEthics" asa ca singura mea recomandare in ceea ce ii priveste este sa mergeti sa-i vedeti cantand live.

(9)stay-metal-forever--rise-of-the-underground_32386.jpgA urmat trupa de fete IDOL, o prezenta deosebita pe scena rockului romanesc, prin prisma faptului ca a adus la un loc 5 fete cu o pasiune comuna orientata clar inspre muzica rock de calitate. Fetele astea nu numai ca arata bine pe scena dar mai si canta. Le-am mai vazut in concert (ultima data cu aproximativ jumatate de an in urma) si acum am constatat cu bucurie ca au lucrat la piesele proprii. Au facut si ceva coveruri: We will rock you, Paranoid, Rock you like a hurricane (a personal favourite) si Cum vreau eu de la Trooper.

Bravo blondei Iulia ce a dansat tot concertul si a animat publicul, jos palaria pentru o atitudine foarte misto si public-friendly daca se poate spune asa :-). Sper ca data viitoare sa fie mai multa miscare si in randurile celorlalte fete. Keep on rockin' girls!

(22)stay-metal-forever--rise-of-the-underground_42614.jpgDupa o gura de aer pe-afara, aerul din club fiind irespirabil din punctul meu de vedere, am revenit pentru a vedea show-ul celor de la Highlight Kenosis. De trupa asta nu stiam absolut nimic pana ieri, poate doar vazusem ocazional acest nume pe afisele cu concerte. Fara sa exagerez, cred ca au avut cel mai mult public dintre toate trupele. Toata lumea a fost atrasa ca un magnet de vocea Oanei si show-ul electrizant de pe scena. Nu-mi venea sa cred cum de-am ratat trupa asta pana acum si de unde au rasarit muzicienii astia. Nu mica mi-a fost mirarea cand am aflat ca-s muzicieni cu experienta (lucru care si-a spus clar cuvantul in contextul de fata).

In plus, un alt muzician din public (ceva mai avizat ca mine, eu fiind doar un biet ascultator) mi-a spus ca i-a vazut de nenumarate ori in concerte si mereu au sunat zid, fiind la randul lui impresionat de forta cu care canta tipa de la voce. In mod sigur o sa ascult trupa asta cu multa atentie de acum inainte, ceea ce va recomand si voua.

(34)stay-metal-forever--rise-of-the-underground_26395.jpgInca un pic de stat, mai baut o bere si hai cu rocku', Inopia apar pe scena, oai ce multi is!!! Auzisem numai cuvinte de lauda despre trupa asta si acum mi-am dat seama si de ce erau asa laudati. Si totusi parca lipsea cineva, ah era vorba de Salex, chitaristul lor care a cantat o buna parte din concert din public. Omul era posedat pur si simplu de muzica :D.

Pacat ca in cluburi spatiul de pe scena este limitat, muzicienii de la Inopia fiind asa apropiati ca abia spre sfarsitul concertului am putut sa le zaresc si eu tobosarul. Le urez si cu aceasta ocazie un intarziat La multi ani tobarului Gomez si bunei prietene a trupei, Alberta.

Mi-au ramas in suflet piesele: Empire falls, Requiem, Long life to the king. Ca sa sumarizez, Inopia au oferit un show misto, muzica de calitate, multa miscare ingradita de spatiul restrans. Front-man-ul Stefan si-a facut treaba excelent, multi ar avea cu siguranta de invatat de la el.

(28)stay-metal-forever--rise-of-the-underground_66555.jpgFestul Stay Metal Forever s-a incheiat cu prestatia trupei britanice De Profundis. Datorita faptului ca era sfarsit de weekend, n-am stat pana la sfarsitul concertului dar oricum muzica e fix cum o categorisesc ei pe pagina lor de myspace "soul-destroying extreme metal". Cum ma ciocnesc destul de rar de astfel de muzici, care nu-s chiar pe sufletul meu, am zis sa stau totusi sa vad ce-i de capul lor. Prima impresie pot sa zic ca nu a fost rea deloc, chiar glumeam cu o prietena legat de aspectul fizic al baietilor, in afara de unul dintre chitaristi toti au picat direct din raiul (sau iadul mai bine?!) pletosilor. Miscare scenica din plin, o pofta de cantat de zile mari si un extreme metal de buna calitate. Asta au avut de oferit cei de la De Profundis publicului roman ce a venit in Suburbia sa-i asculte.

Astfel, am incheiat inca o seara in ritm de rock ce mi-a dat mari sperante ca avem trupe din ce in ce mai bune in underground, lucru ce nu poate fi decat laudabil.

Stay metal forever, see you again next year!