Evergrey in The Silver Church, 20 septembrie 2009

Autor: Lenore, 22 Septembrie 2009

Ieri seara am bifat al doilea concert cu Evergrey. Astfel, trupa din Suedia s-a alaturat celor de la Paradise Lost, Lake of tears, Moonspell, Scorpions pe care i-am vazut de cate doua ori in concert si pe care i-as mai vedea inca de o suta de ori si nu mi-ar parea rau. Concertul s-a tinut in The Silver Church, pe unde nu mai calcasem de la concertul anterior al celor de la Evergrey (prin aprilie 2007) pe vremea cand clubul se numea Preoteasa. Sala s-a schimbat incredibil de mult, in sensul bun al cuvantului, desi pe alocuri mi s-a parut cam multa opulenta in alegerea decorului. Oricum in privinta locatiei am numai cuvinte de lauda, s-a vazut ca s-a investit masiv acolo, preturile ramanand in continuare la un nivel decent.

Concertul a inceput ceva mai devreme decat era anunatat, astfel incat cand am ajuns eu am mai prins numai ultimele doua piese ale celor de la Thunderstorm. Din cate imi amintesc a fost un cover dupa "Sad but true" si hit-ul lor "Ultimul drum". Trupa s-a agitat cat a putut de mult dar cand prin public batea vantu rau de tot nu stiu ce mai aveau de facut..Nu-i mai vazusem de la Manowar cand au avut tot asa bafta sa cante in fata a cateva zeci de oameni.

A doua trupa e serii a fost Chaoswave (http://www.myspace.com/chaoswave) din Italia. Desi sunetul nu i-a avantajat mai deloc si vocile nu prea se auzeau pe alocuri, per total au facut o cantare buna. De remarcat sectia ritmica si dispozitia de zile mari a tuturor de a canta. Cu toate ca publicul nu le-a dat mare atentie au reusit sa primeasca in final destule aplauze. Mi s-a parut funny ca trupetii din Chaoswave stateau chiar ei la standul cu merchandise, eu oprindu-ma la inceput pe acolo sa casc ochii, mare mi-a fost mirarea cand am vazut apoi oamenii de la merch luand instrumentele in brate :-).

Dupa o pauza de vreo jumatatea de ora, timp in care m-am agitat ca un titirez de emotie, a venit momentul asteptat de toti: Evergrey din nou pe scena la Bucuresti!!! Din pacate prima piesa a fost sacrificata din cauza sunetului care nu era reglat cu trebuie, vocea nu se auzea mai deloc. In plus, pe parcurs au mai fost ceva mici probleme cu faptul ca membrii trupei nu se auzeau pe scena dar pana la urma s-au reparat toate chestiile astea. A fost o cantare de zile mari, m-am agitat tot concertul, pentru mine playlistul a fost ales perfect (nu cred ca este nici o piesa pe care mi-as fi dorit sa o fi auzit si n-au cantat-o). Tom este un lider innascut, cu o voce incredibil de puternica si super carismatic.

Muzicieni alesi pe spranceana, cei de la Evergrey au reusit sa faca toata sala sa cante intr-un glas pe tot parcursul show-ului. Pentru cei care vreti sa stiti ce ati pierdut si sa va bagati unghia in gat (nu-i totusi timpul pierdut, mai aveti timp s-ajungeti la Cluj pe 24 septembrie sa-i vedeti pe suedezi), playlistul a fost urmatorul:

Fear
As I lie here bleeding
Soaked
More than ever
She speaks to the dead
Watching the skies
In remembrance (primul moment cand mie mi-au tremurat genunchii)
Blinded
End of your days
The masterplan
Still in the water
Monday morning apocalypse (dap, chiar a fost a doua zi :P)
O bucata din Words mean nothing (al doilea moment cand mie mi-au tremurat genunchii)
I'm sorry

Bis:

When the walls go down
Recreation day
Broken wings
A touch of blessing

A fost totul ca un vis, nu stiu cand a zburat timpul, sincer n-as fi vrut sa se mai termine nebunia. Dupa concert am ramas la sesiunea de meet&greet. S-a dovedit a fi o alegere foarte buna, de a mai sacrifica aproximativ o ora din timpul meu pretios de somn, pentru o strangere de mana, o vorba si niste autografe de la cei de la Evergrey. M-a surprins Tom care a venit cu un tricou cu Motley Crue, chiar nu ma asteptam sa fie si el fan al americanilor. Oamenii au fost foarte prietenosi, au zambit tot timpul (oare era de la Jack Daniels-u pe care-l dadeau pe gat?:P) si au stat de vorba cu fanii. Inutil sa va spun ca mi-au mai tremurat genunchii de cateva ori cand am dat mana cu Tom, Henrik, Jonas, Jari si Rikard...

Singura mea parere de rau este faptul ca nu am avut aparatul foto la mine dar nu-i nimic, este inca un motiv in plus sa merg la urmatorul concert Evergrey cu prima ocazie pe care o voi avea. Moment in care probabil imi voi afisa si tricoul cu Evergrey cumparat la concert, o achizitie de care-s tare mandra, eu dorindu-mi de mult un tricou cu trupa asta.

Pozele de aici sunt facute cu telefonul meu, in seara cand am venit de la concert si n-am rezistat sa nu rearanjez un pic decorul de la mine din camera.

Evergrey rocks!

Anca