Cover Fest Muscel 2009

Autor: Lenore, 31 August 2009

In weekendul ce tocmai a trecut am luat parte la prima editie (de fapt, editia zero, daca este sa ne luam dupa afis) a Cover Fest organizat in Catunul Muscel, jud. Dambovita. Acest festival, nascut din iubire de rock si natura a strans aproximativ 200 de persoane dupa estimarile mele pe culmile dealului din apropiere de Moroieni. Publicul, in mare parte format din targovisteni a raspuns prezent la distractia inedita. Spun inedita fiindca accesul la acest festival a fost destul de dificil, neexistand drum pana acolo decat pe jos sau cu masini de teren/atv-uri si alte chestii de-astea.

Drumul este frumos, mai ales ultima parte oferind o priveliste incantatoare. Dar cum este greu la deal si din cauza ca eram si foarte racita neputand sa respir ca un om normal, urcarea s-a dovedit a fi o proba de foc pentru mine si picioarele mele J. In fine, cand am auzit zgomotul tobelor rasunand in vale am stiut ca mai e un pic si m-am mobilizat ceva mai bine.

Foarte draguta locatia, un loc rupt complet de civilizatie, curentul electric fiind alimentat de un generator. Acolo ne-au primit organizatorii, o mana de oameni care au pus la cale fiecare detaliu pentru ca publicul spectator sa nu duca lipsa de nimic. Au fost gratare cu jar incins, loc de pus cortul (noi nu am avut ca nu am ramas pana de dimineata), ciorba la ceaun si multa bere ce a curs in valuri. De fapt, berea a fost singura bautura care se putea cumpara de acolo.

Cand am ajuns, pe scena faceau probe de sunet trupetii de la COD, aflati intr-o formula a de crizaa , cu un chitarist in minus. Incercand sa suplineasca lipsa celei de-a doua chitare, Bursuc (solistul vocal) si-a pus in aplicare talentul de a manui chitara. Nu i-a iesit rau dar cred ca faptul ca trebuia sa se concentreze la o alta turatie decat de obicei, i-a afectat oarecum prestatia vocala, cel putin asa am perceput eu sunetul venit dinspre scena.

Nu stiu daca sunetul i-a ajutat prea mult, dar faptul ca au fost multe microfonii, faptul ca Adi a reusit sa rupa 5 corzi de chitara intr-un sigur concert, ducand la pauze destul de lungi, le-a fragmentat concertul si a stricat cu siguranta tot farmecul. Coveruri au fost multe, cele de la AC/DC au sunat bine in cea mai mare parte dar, coverul dupa Chris Isaak-Wicked games a fost macelarit la propriu. Nu inteleg de ce mai faci un cover daca stii ca nu-ti iese si nu poti sa-l canti. Si nu, faptul ca esti baut nu este o scuza pentru nimeni.

Dupa ce a terminat trupa COD de cantat, si-a facut aparitia pe scena trupa Recycle Bin, din Bucuresti. Din cate am inteles, aceste doua trupe mentionate mai sus sunt colege de sala de repetitie.

Abordand o muzica ska-punk, baietii de la Recycle Bin au inceput in forta cu un cover dupa piesa a La Sterea a mai varstnicilor colegi de breasla Timpuri Noi. Cu un show dinamic si multa voie buna, trupa a reusit sa aduca in fata scenei si sa ii faca sa topaie pe aproape toti cei veniti la fest. Au dat si piese de-ale lor si coveruri inedite gen melodia de la a Surprize, surprizea , combinata cu melodia de la a Dansez pentru tinea , cu vesuri modificate si mult mai a suparatea . Ah si bineinteles trebuie mentionat coverul dupa artistul de real succes national (idolul tuturor femeilor aflate la a 5-a tinerete) Fuego. Desi nu sunt fan al genului abordat de ei, apreciez foarte mult trupa asta care a sunat inchegat, s-a bucurat de concert si a adus un zambet pe fata oamenilor veniti la Cover Fest. Nu stiu ce impresie au lasat organizatorilor da eu pun un vot sa ii cheme si anul viitor.

Am uitat sa mentionez dar distractia la inceputul serii a fost asigurata de Gopo&friends, o trupa improvizata ad-hoc (cred) ce a facut deliciul publicului. Trebuie mentionate coverurile a El condor pasaa si a Wild thinga .

Foarte misto aleasa si muzica dinainte de concert si cea dintre trupe, pe dealuri rasunand acordurile celor de la Iron Maiden, Dream Theater, Metallica, Black Label Society etc..

Desi mai urma inca o trupa, Marcian Petrescu & Band noi am cedat in fata frigului si am luat-o la picior spre casa. Drumul la intors a fost destul de palpitant, am mers prin intuneric si cred ca am scos un timp record pana am ajuns in oras (de cand am parasit locatia Cover fest si pana am ajuns in Targoviste am facut aproximativ 1 ora si 15 minute).