Rainbow, over the

Autor: Sasa, 10 Septembrie 2009

Vineri, ora 7: Suna telefonul. "Bai, cica e concert Over the Rainbow in Fratelli". Da cine is aia? Sunt bucatele din legendara trupa Ritchie Blackmore's Rainbow. Proiectul a fost initiat de ex-vocalul Joe Lynn Turner si reuneste fosti membrii Rainbow: Bobby Rondinelli (1980 - 1983) drms, Greg Smith (1994 - 1997) bass, Paul Morris (1994 - 1997) kbds. Cum Blackmore a refuzat colaborarea l-au cooptat in proiect pe fiul lui, Jurgen Blackmore.

Vineri, ora 9: Eu alergand disperata dupa metrouri.

Ora 9 si 15: Orbecai dupa minunatul club impreuna cu un amic. In mintea mea mica Fratelli era ca un fel de Bamboo. Nu m-am inselat prea tare. Nouaj de mii o cola mica. Am nimerit cand baietii repetau si am ascultat integral Street of Dreams. Barul era gol.

Ora 11: Incepe concertul. Turner topaie pe scena si este intr-o forma de zile mari. Observ aceleasi miscari ca in urma cu 25 de ani. Canta atat compozitiile din perioada lui cit si compozitii din perioada cand Dio activa in formatie. Ne-am delectat cu Street of dreams, I surrender, Kill the king, The man on the silver mountain, Long live rock 'n' roll, Since you've been gone, All night long si altele (au cantat cam vreo ora jumate). Rondinelli ne-a oferit si un solo de tobe. Moment cheie: spre sfarsitul concertului basistului i s-a rupt o coarda de la bas.

Au fost foarte bine primiti de un public slab numeros (nu exagerez cand zic ca erau 20 de oameni care se agitau in fata scenei si mai erau prin bar, probabil cei care veneau deobicei). M-a impresionat atitudinea lui Turner fata de public. Au incercat sa ia pe scena pe un tip care a cantat cateva bucati faine (era cam die-hard fan) si ceva tipa pe "All night long", dar inaltimea considerabila a scenei a fost singura bariera intre ei si noi.

Socul maxim a venit la piesa dinainte de bis "Long live rock 'n' roll", cand s-a urcat pe scena Loredana Gro(a)zea si a cantat alaturi de ei (ar fi putut avea un dram de bun simt sa invete si ea versurile).

Simbata, ora 1 si 30: Ne hotaram sa stam si noi la o bere cu baietii, dar ne dam seama ca nu avem bani. Asa ca ii chestionam scurt. Aflam ca acest concert trebuia sa fie initial o petrecere privata, dar ca in ultimul moment s-au hotarat sa vanda niste bilete (inca stau sa ma gandesc a cui petrecere privata era ?). Ne povestesc ca aceasta este prima reprezentatie din seria de concerte din estul Europei si ca a2a zi aveau concert in Kavarna. Mai aflam ca Ritchie Blackmore si-a dat acordul pentru proiect numai daca fiul sau o sa cante la chitara. Ceea ce nu a fost rau de loc, pentru ca Blackmore Jr. il ajunge pe taica-su din urma.

Ora 1 si 45: Plecam din Fratelli, cu promisiuni sa nu mai revenim acolo prea curand. Am realizat, ca dupa fiecare concert cu trupe in voga acuma 25 de ani, ca sunt norocoasa ca i-am mai prins in putere. Am plecat de acolo toti super incantati. Si salut proiectele de genul, care mai recreeaza si pentru noi astia mici atmosfera vremurilor trecute.

L.E: Intre timp am fost la Cerbu da Haur sa-l aud pe maestrul Steve Vai. Inainte a trebuit sa o ascult pe Lori, care ne-a facut o surpiza. Ultima piesa era in duet cu nenea Turner. Cum sa canti in Deep Purple, Rainbow, cu Yngwie Malmsteen, in tinerete si la 50 si ceva de ani sa canti cu Loredana? Cum? Multumiri Pancu pentru poze!