Trooper si Blaze Bayley la Colectiv – metalul nu moare niciodata

Autor: Lenore, 14 Decembrie 2014

Dupa ce mult anuntatul "Dialogul generatiilor rock" ce trebuia sa aiba loc pe 1 noiembrie a fost amanat, Trooper ne-au surprins cu un nou concept de eveniment, construind un concert maret cu un invitat special. Cine cunoaste Trooper stie cat de mult inseamna Iron Maiden pentru ei,  fiind nu doar trupa ce le-a dat un nume, ci zeii rock ce au facut istorie si la care aspira orice muzician.

Locatia aleasa pentru eveniment a fost clubul Colectiv, fiind una dintre putinele optiuni avut la dispozitie ce au intrunit conditiile necesare (capacitate 600+ persoane si mai ales, posibilitatea de a gazdui un concert intr-o seara de sambata). Cu siguranta un mare plus pentru locatie (sau poate pentru sunetisti) a fost sunetul care a fost excelent pe toata durata serii, la polul opus situandu-se lipsa unui spatiu adecvat pentru fotografii acreditati ce trebuiau sa isi faca treaba din public, o misiune destul de dificila daca nu ajungeai la club la ora deschiderii portilor pentru a prinde un loc in primele randuri.

Cea mai mare si placuta surpriza a fost cu siguranta prezenta publicului intr-un numar atat de mare la eveniment. Nu am un numar oficial sa va dau, insa a fost vizibil cu ochiul liber ca sala era arhiplina! Cu mic, cu mare, fani Trooper (scandalagii nu au lipsit nici de aceasta data, ocupand rapid primele randuri), fani Iron Maiden, fani Reborn, toti s-au adunat sa ia parte la un nou eveniment marca Trooper. Este o bucurie imensa faptul ca miscarea rock in Romania pare sa fi prins noi aripi, avand in vedere ca tot in seara de sambata, intr-un club nu foarte indepartat de Colectiv, avea loc si acolo tot un concert rock. Felicitari tuturor celor care au participat la promovarea evenimentului si si-au facut treaba in cel mai profesionist mod cu putinta.

Show-ul a fost pornit de Reborn, o trupa bucuresteana ce a suferit modificari de componenta de la ultima mea "intalnire" cu ei, ce-i drept trecuse ceva timp de atunci. Cu un sound complet schimbat fata de cel la care ma asteptam, Reborn au incins spiritele in sala cu un concert in forta, precis si agresiv cat sa te faca sa te simti in spiritul concertului. Un concert demn de eveniment, ce a insemnat pentru mine o redescoperire a trupei Reborn.

Cand am auzit primele acorduri din "Doctor, doctor" mi s-a facut pielea gainii, simteam adrenalina aia pe care doar un concert Iron Maiden ti-o poate oferi (cine i-a vazut live cel putin o data, stie despre ce vorbesc). Avea sa fie o seara memorabila.

Trooper s-au urcat pe scena in aplauzele unui Colectiv plin pana la refuz, in acorduri de Iron Maiden, asa cum au facut la toate concertele din turneul An Iron Tribute II.  "Aces High" a dat startul concertului ce se anunta unul cu adevarat special, mai ales ca pe scena avea sa urce si Blaze Bayley (asta s-a intamplat insa, ceva mai tarziu).

Doua coveruri Iron Maiden mai tarziu, Trooper erau stapanii absoluti ai scenei. Publicul a cantat cot la cot cu cei de pe scena, sustinand trupa cu aplauze si urale continue. "Anul Sarpelui" si "Scandal", piesa ce a dat un nume grupului format din cei mai inimosi fani ai trupei, au facut pe toata lumea sa cante intr-un glas.

Trooper ne-au prezentat o portie consistenta de piese de pe albumul "Vlad Tepes - Poemele Valahiei", album ce a aniversat in acest an 5 ani de cand a fost lansat. Nu stiu pentru altii cum este, insa pentru mine acest album este unul dintre cele mai bune materiale rock aparute in Romania. "Ursitoarele", "Solii Turci" sau "Vlad Tepes" au fost  momente de maiestrie asa cum numai Trooper poate sa ofere. Trebuie mentionat ca in noua formula de 6, sunetul trupei este mai "plin", se simte un plus la capitolul sound pe care multe alte trupe nu-l au.

S-au cantat si doua balade, "Zi Dupa Zi" si "Amintiri", cantate intr-un glas de public. Este usor de observat cum piesa "Zi Dupa Zi" devine un imn al noilor generatii, o piesa de referinta pentru Trooper. Nu ma asteptam sa aud "Pe Aici Nu Se Trece", a fost o alta surpriza placuta ce a fost oferita fanilor.

Finalul momentului exclusiv Trooper a fost marcat de "Tari Ca Muntii" si "Strigat", in sala fiind o agitatie incredibila. Se simtea ca urma sa apara si Blaze Bayley in urmatoarele momente.

Cu un fes de Mos Craciun si un zambet de Grinch rock, Blaze a salutat publicul prezent la eveniment si s-a aratat surprins de caldura cu care a fost primit din nou in Romania. A cantat alaturi de instrumentistii din Trooper 3 piese de referinta Iron Maiden: "Futureal", "Man On The Edge" si "The Clansman". Cu o voce puternica si clara, Blaze a fost stapanul incontestabil al scenei. Face magie cu cei din public si are o personalitate debordanta, se simte ca este un om nascut sa fie pe scena si are o pasiune uriasa pentru muzica rock.

Coiotul a aparut si el pe scena, pentru a canta impreuna cu Blaze o piesa, mai exact "Fear Of The Dark". Aceasta nu a fost insa decat inceputul fiindca Blaze nu s-a mai lasat dus de pe scena si a ramas sa mai cante alaturi de Trooper si "Hallowed Be Thy Name" si "The Trooper".  Atmosfera a fost incredibila de la primul pas in care Blaze a pasit pe scena din Colectiv si pana la ultimul acord. Deschis cum este, Blaze s-a "retras" dupa concert la standul la merchandise unde a facut poze cu fanii si a oferit autografe (cei mai norocosi dintre fani s-au ales insa si cu pupaturi sau imbratisari de la simpaticul Blaze).

A fost cu siguranta unul dintre cele mai bune concerte de club la care am luat parte in acest an 2014 (ce-I drept, in general, cu destul de putine concerte de referinta) si o ocazie foarte buna de reintalnire cu prietenii. Multumim Trooper pentru ca ati facut posibil acest concert, pentru muzica voastra ce reuseste sa ajunga mereu la inimile fanilor si pentru re-intalnirea cu gigantul Blaze. Dupa seara de sambata suntem siguri ca Blaze se va intoarce in Romania, asa ca pana la urmatoarea intalnire, hai cu rocku!

Anca